שדרוגי עוגות גבינה

אם בטעות אתם לא קוראים חדשות ולא רשומים לקבוצות שקשורות לאוכל בפייסבוק- יום שלישי הקרוב הוא ערב שבועות ונראה שכולם עסוקים במתכוני גבינות למיניהם. זה החג האהוב עליי ביותר- יש בו את המגוון הכי רחב והכי טעים של מטעמים. אפשר להכין מנות פתיחה רבות, מנות עיקריות מגוונות, אבל העיקר- הקינוחים של חג שבועות הם הקינוחים האהובים עליי. 
בשבוע האחרון כמעט כל אתר שמכבד את עצמו שאל אתכם מה אתם מעדיפים- עוגת גבינה אפויה או עם פירורים? זה כמעט כמו לשאול האם אתה אוהב יותר את אבא או את אמא? איך אפשר לבחור?! אני אומרת- למה בכלל לבחור באפוי או בפירורים? אני אתן לכם את שני המתכונים ואתם תבחרו רק דבר אחד (שהוא לאו דווקא יותר פשוט) את הציפוי של כל עוגה :)

העוגות
עוגת גבינה עם פירורים- כמו שסיפרתי לכם, אני עושה את העוגה הזו כבר כמה שנים, לאחר שבמשך חודש שלם חיפשתי עוגת פירורים פשוטה בכל בית קפה ומסעדה שהייתי בהם ונחלתי אכזבה, ולכן נאלצתי ללמוד להכין אותה לבד. זו נראית עוגה קשה להכנה, אבל אם תעקבו אחרי ההוראות- לא תוכלו לטעות.

עוגת גבינה אפויה- את העוגה הזו למדתי להכין רק לפני כחודש, לאחר שאלון ואני חזרנו מניו-יורק, ומאז כבר הספקתי להכין אותה שלוש פעמים. מבחינת ההכנה- היא קצת יותר קלה מגבינה-פירורים כיוון שצריך רק לערבב ולאפות ויש פה פחות שלבים.

הציפויים
גנאש שוקולד שחור/ לבן
ממיסים בסיר אדים 1 שמנת מתוקה (250 גר) +200 גר' שוקולד מריר/ לבן עד לקבלת תערובת אחידה, מצננים מעט ושופכים מעל העוגה
ניתן לשדרג את הגנאש עם שתי כפיות קפה (לטעם גנאש מוקה) או עם שתי כפיות ברנדי
*סיר אדים- סיר קטן שבו שמים את המרכיבים, שנמצא מעל סיר יותר גדול ובו מים- כל זה על האש. הסין הקטן בעצם "תלוי" על הסיר הגדול בעזרת הידיות שלו, כך יוצא שהמרכיבים לא נוגעים ישירות באש , אלא מומסים מעל האדים של המים.

ציפוי פירות
תותים- פורסים לפרוסות דקות סלסלת תותים, מניחים מעל העוגה בעיגולים יפים, מפזרים מעל קצת סוכר/ אבקת סוכר.
אפרסקים- נשמע אולי קצת מוזר, אבל האם טעמתם פעם לפתן חצאי אפרסקים מקופסת שימורים? הם רכים, הם טעימים והם הולכים נהדר עם גבינה!! (לאמא שלי יש מתכון של עוגת פודינג ואפרסקים שהיא עושה כבר שנים). האפרסקים כבר מגיעים פרוסים וכל מה שנשאר זה להניח אותם על העוגה :)
קונפיטורת פירות- כאן אתם יכולים להתפרע כאוות נפשכם- משמשים, תותים, תפוחים, תפוזים, פירות יער וכו'

אגוזים
מפזרים 100 גר' אגוזים (טחונים או קצוצים דק) ישירות על העוגה או מעל הגנאש. אגוזי מלך, פקאן מסוכר או פיסטוקים.

אז מה אתם הולכים להכין לערב חג?

תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות