עוגת ריבת חלב ב-15 דקות

אתמול אמא שלי ואחותי התארחו אצלינו לארוחת הצהרים והצעתי לאחותי לבחור את הקינוח. כמובן שהיא בחרה בעוגה שלוקחת הכי הרבה זמן הכנה (מה שלא היה לי)- עוגת קרם בטעם מוקה המורכבת משלוש שכבות ודורשת אפיה של שכבת הבסיס, הקצפה וקירור של המלית ורק לאחר כ-6 שעות- הכנה של השכבה העליונה. בקיצור- לא עוגה שמכינים ב-12 בלילה יום לפני אירוח אחרי יום עבודה מלא. החלטתי להמציא לה עוגה משל עצמה. הרעיון הגיע מהטעמים של העוגה ומהמצרכים הפשוטים שיש בבית. מהמנות שאני הכי אוהבת- מהירות וקלות להכנה. עוגה שהכנתי שעתיים לפני שהן הגיעו תוך 15 דקות ועוד נשאר לחבר'ה שהגיעו בערב. קבלו את-

העוגה של צ'י (תבנית קפיצית קוטר 24 ס"מ או תבנית פאי מתפרקת)

מרכיבים:
1. לבסיס העוגה:
200 גר' ביסקוויטים
50 גר' חמאה מומסת
חצי כוס חלב פושר

2. למלית:
1 שקית אינסטנט פודינג בטעם ריבת חלב
1 מיכל שמנת מתוקה
1 כוס חלב קר


3. לגנאש:
1/2 מיכל שמנת מתוקה
100 גר שוקולד מריר
1 כפית קפה נמס

אופו ההכנה:
להכנת הבסיס- שוברים את הביסקוויטים ומרסקים אותם היטב בתוך בלנדר עם להבי סכין יחד עם החמאה והחלב הפושר  (הוסיפו את החלב בהדרגה- המרקם צריך להיות רך אך לא עיסתי מדי). לא נורא אם בסיום ישארו לכם חלקים קטנים של ביסקוויט לא מרוסקים.


בעזרת כף מרפדים את תחתית התבנית עם הביסקוויטים. הבסיס צריך להיות ממש דק- לא יותר מחצי ס"מ. אם העיסה נדבקת לכף- שטפו אותה במים קרים והמשיכו במלאכה.
בסיס העוגה
להכנת הפודינג- בתוך קערה נפרדת (לא בבלנדר) מקציפים על מהירות גבוהה במשך כשלוש דקות את אבקת הפודינג, החלב והשמנת עד לקבלת קציפה אחידה וגבוהה.
מתחילים בהקצפה
מעבירים את הפודינג לתבנית- אל תמעכו את הפודינג המוקצף- בעזרת לקקן הוציאו אותו מהקערה לתבנית ופזרו אותו על כל הבסיס מבלי למעוך אותו.
הפודינג
להכנת הגנאש- אני הכנתי מהחומרים שהיו לי בבית, לכן אם תרצו גנאש יותר "עבה" הכפילו את כמות החומרים - בסיר קטן חממו את השמנת, שברו את השוקולד לקוביות והמיסו אותו יחד עם הקפה בשמנת תוך כדי ערבוב מתמיד עד לקבלת גנאש אחיד ללא גושים.
מזגו את הגנאש על העוגה ושמרו במקרר לפחות לשעה עד להגשה כדי שהעוגה, ובעיקר הגנאש, יתקררו.
גנאש
עוגה לאחר קירור


בתאבון!!!
*תודה לאחותי על ההשראה ולחברתי הלנה על ההערות

תגובות

  1. נראה מקסים!!!!
    לא יוצא מתוק מדיי??

    השבמחק
  2. תודה רבה! העוגה לא מתוקה מדי (יחסית כמובן לעוגת פודינג ריבת חלב)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות