געגועיי לחורף- תבשיל בקר ביין אדום

מסתבר שהגיע הקיץ. בין כל הגשמים והמזג אויר המוזר שפוקד אותנו לאחרונה, פתאום נהיה חם, ואם יש דבר שאני אוהבת עוד פחות מהקיץ זה לבשל בקיץ, כי אז חם כפליים וגם מחניק- בייחוד במטבח שלנו ללא החלון. לצערי, גם כשחם, הגוף רעב לאוכל טעים (פחות מבחורף, אבל עדיין רעב) לכן חיפשתי מנה טעימה ומהירה- כזו שלא תדרוש ממני לעמוד מעל הכריים יותר מדי זמן. המנה שנבחרה- תבשיל בקר ביין אדום עם פלפלים וחצילים. הכנה של גג 20 דקות ועוד שעתיים וחצי על האש (שלא מחייבות אותי להיות שם, אלא רק לבוא להשגיח מדי פעם), אורז לתוספת והנה יש ארוחה. לכל מי שמחפש ארוחה לסופ"ש הקרוב- אני מבטיחה שלא תתאכזבו.

בקר ביין אדום עם ירקות (4-5 מנות)

מרכיבים:
קילו בקר חתוך לקוביות
חצי כוס שמן זית
1 בצל קצוץ
2 כפיות שום כתוש
2.5 כוסות יין אדום יבש (ועוד כוס)
3 עגבניות חתוכות לקוביות
1-2 כפות עגבניות מיובשות בשמן
פפריקה מתוקה וחריפה לפי הטעם
3 פלפלים צבעוניים חתוכים לרצועות
3 חצילים קטנים חתוכים לקוביות


אופן ההכנה:
בסיר כבד (מומלץ בסוטאגז') מטגנים את הבקר בזמן הזית עד להשחמה (כמה דקות מכל צד) ומניחים על צלחת בצד (אל תתאמצו לטגן את כל הבשר בבת אחת, אם אין מקום בסיר- עדיף לחלק לשתי קבוצות)


מטגנים את הבצל והשום הכתוש עד להזהבה
פתרון מעולה כשאין זמן לקלף ולקטוש שום טרי
מחזירים את הבקר לסיר
מוסיפים את העגבניות, העגבניות המיובשות, היין והתבלינים ומביאים לרתיחה
מחכים שירתח ומכסים
מכסים את הסיר ומבשלים על אש נמוכה כשעתיים (אל תשכחו להציץ מדי פעם בסיר כדי לוודא שיש מספיק נוזלים, אם אתם רואים שהסיר מתחיל "להתייבש" הוסיפו את כוס היין הנוספת- או חלק ממנה)
לפני סיום השעתיים טגנו את רצועות הפלפלים עד לריכוך ואת קוביות החצילים עד להשחמה (כל ירק בנפרד, אני טיגנתי על מחבת טפלון גדול עם מעט שמן זית)


הוסיפו את הפלפלים והחצילים לסיר הגדול, ערבבו היטב ובשלו עוד כחצי שעה


אלון עשה אורז כתוספת, שספג נהדר את הרוטב של התבשיל :)


אני אישית לא אוהבת חצילים, אבל הטעם שלהם ממש לא חזק. למי שלא אוהב חצילים/ פלפלים- ניתן להחליף בקישואים, עגבניות (מלבד אלא שכבר הוספתם בתחילת הבישול) או כל ירק "רך" אחר.


בתאבון!!

תגובות

  1. היה מעולה!
    ומי שמכיר אותי יודע שקשה לסחוט ממני מחמאות! :)

    השבמחק
  2. אינני חובבת בקר...אני מאוד מקפידה על העניין הבריאותי ולכן איני אוכלת בשר אדום ומקפידה על אכילה של עוף בלבד (טבע עוף בפרט). האם ניתן להחליף את הבקר במתכון זה בעוף הנ"ל ופשוט לבשל פחות זמן כדי שהעוף לא יהפוך לעיסה?

    השבמחק
  3. לדעתי אפשר להחליף את הבקר בארבע כרעיים ולבשל שעה במקום שעתיים (להוסיף את הירקות ואז לבשל עוד שעה וחצי, בנוסף היתי גם מחליפה את היין האדום בלבן), אבל כיוון שבעלי ואני לא חובבים קדירות עוף וניסינו כזו רק פעם אחת- קשה לי להתחייב על התוצאות.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות