יום ההולדת

אפתח ואומר שיום הולדת בחודש ספטמבר זה מעולה :) פרט לעובדה שיש לך יום הולדת - אתה גם נמצא חצי מהחודש בחופש ואוכל המון דברים טעימים, מה שהופך את החודשמולדת למוצלח ביותר באופן טבעי.
החודש אפיתי יותר עוגות משאוכל לספור- כמו שכבר כתבתי, הכל התחיל בראש השנה עם עוגת התפוחים ההפוכה, אבל מאז יצאו עוגות נוספות רבות מהתנור. אחת העוגות שאני מאוד אוהבת היא עוגת גבינה פירורים. זו אחת העוגות ה"בוגרות" (לא עוגה בחושה מספר ילדים) הראשונות שלמדתי לעשות ולקח לי הרבה זמן להבין איך לעשות אותה טוב. את המתכון מצאתי לפני כארבע- חמש שנים אחרי שחודש שלם חיפשתי אחרי עוגה כזו בבתי קפה- לפעמים לא היה להם בתפריט, לפעמים היה -אבל בדיוק נגמר ולפעמים היה אותה עם פירות- ואני ממש שונאת פירות בעוגות...ככה שאחרי חודש שלם של אכזבה החלטתי פשוט ללמוד לעשות אותה לבד. אם אין אני לי-מי לי??
זו עוגה שמשום מה לחלק מהאנשים נראית קשה להכנה, אבל האמת שהיא מאוד פשוטה דווקא. הדבר היחיד שקשה בה הוא הקיפול- שזו טכניקה שלומדים לעשות עם הזמן (ומפתחים יחד איתה דלקת בכתף), כל השאר הוא מהיר וכיפי. הכנתי אותה לחגיגת יום ההולדת במשרד-

עוגת גבינה עם פירורים (תבנית קפיצית - קוטר 26)
לבצק-
2 ביצים
85 גר' חמאה
כפית אבקת אפיה
כפית תמצית וניל
2-3 כפות חלב
250 גר' קמח
125 גר' סוכר
למילוי-
750 גר' גבינה לבנה(אני משתמשת בגבינת סקי)
1/2 ליטר שמנת מתוקה (2 קופסאות)
250 גר' סוכר
2 שקיות סוכר וניל
18 גר' ג'לטין (אני משתמשת בשקית אחת- שזה 14 גר' וזה מספיק בהחלט)
חצי חלבון ביצה

אופן ההכנה-
  • מחממים את התנור ל160 מעלות (טריק שלימדו אותי לאחרונה- לחמם תמיד ב20 מעלות יותר, כי כשאתם פותחים את דלת התנור כדי להכניס את העוגה- תמיד המעלות בפנים צונחות בכ-20 מעלות).
  • מערבבים את כל חומרי הבצק- שתי כפות מהבצק אופים בתבנית נפרדת בשביל הפירורים ואת השאר אופים בתבנית הקפיצית (טריק נוסף- התבנית הקפיצית הראשונה שקניתי היתה תבנית זולה מהסופר, יום אחד כששמתי בתנור עוגה לאפיה התחלתי להריח ריח שרוף וגיליתי שהעוגה נוזלת מהתבנית, כי התבנית התעקמה ולא נסגרת טוב. באותה הפעם שמתי את התבנית הקפיצית בתוך תבנית תנור גדולה, אבל זה לא מונע מהעוגה לנזול החוצה. הטריק הוא לפרוס על משטח ישר ריבוע של נייר אלומיניום, לשים עליו את התחתית של התבנית הקפיצית, להרים את הקצוות כלפי מעלה, ולסגור את הרינג על הקצוות. כך יש מעטפת לעוגה וגם זה עושה מן ציור נחמד על דפנות העוגה מהקימוטים של נייר האלומיניום).
  • מבשלים את הג'לטין לפי הוראות היצרן. אני מעדיפה את ג'לטין הבקר (לדגים יש ריח נורא). על שקית ג'לטין- צריך כוס מים. מבשלים על אש קטנה בסיר קטן- שימו לב לערבב לאורך כל הבישול עד שכל הג'לטין נמס- אחרת העוגה שלכם תצא עם כדוריות ג'לטין ותיפול ברגע שתפתחו את הרינג... לאחר הבישול מוסיפים כף גבינה ואת חלבון הביצה ומערבבים היטב.
  • בקערה אחת מערבבים היטב את הג'לטין עם הגבינה הלבנה.
  • בקערה שניה מקציפים לקצף נוקשה את השמנת (הסבר בהמשך), הסוכר וסוכר הוניל (כדי לבדוק נוקשות הקצפת, תיקחו טעימה עם האצבע ותראו אם הקצפת ממש עומדת על קצה האצבע או נוזלת ממנה).
  • מקפלים את השמנת לתוך הגבינה. הקיפול נעשה בהדרגה ובעזרת לקקן או כף עץ (אני ממליצה על לקקן סיליקון- לכל מי שאופה, אפילו פעם בשנה-חייב להיות לקקן במטבח). כל פעם לוקחים קצת שמנת ובתנועות קיפול מערבבים אותה עם הגבינה- זו פעולה שלוקחת זמן,אבל אל תתייאשו- זה שווה את זה.
  • יוצקים את התערובת לתוך התבנית.
  • זוכרים את הבצק שאפיתם לפירורים? הכניסו אותם לשקית סנדוויץ' (עדיף שניים) והכו בהם עם כף (או פטיש שניצלים) עד שיווצרו הפירורים (טריק נוסף- לגרד אותם על פומפיה. זהירות על האצבעות. אם יש להם מגרדת מיוחדת לגבינה-זה גם מתאים).
  • מקררים את העוגה במקרר למשך הלילה. מגישים קר.
למי שאוהב לימון- ניתן לשדרג את העוגה עם קליפה מוגררת מלימון אחד- ערבבו אותה יחד עם הגבינה.

איך מכינים קצפת?
קודם כל- העזרו במיקסר ומקצפת בלון (לא המקצפת המסולסלת. ולא חייבים קיטשן אייד. מיקסר ידני פשוט עושה את העבודה)
השמנת והקערה צריכות להיות קרות.
מתחילים במהירות נמוכה - ממש כמה שניות- ואז מעלים את המהירות. ככל שמערבבים יותר זמן- כך השמנת מתחממת - אסור שזה יקרה...אל תחזיקו את המיקסר במקום, סובבו אותו בתוך הקערה כדי לוודא ערבוב של כל השמנת.
לאחר שהיא מוכנה- מוסיפים את הסוכר (או כל מה שרוצים נוסף) ומערבבים שוב.


החודש עשיתי שתי עוגות חדשות, שתיהן מהספר "עוגות בחושות" ושתיהן קלות וטעימות. האחת היא עוגה עם רסק תפוחים. אני ממש לא אוהבת פירות בעוגות שלי בגלל שהם נהפכים ל"מושי", אבל בעוגה הזו אין שום מושיות- בנוסף היא גם לא מתוקה מדי. (לצערי אני לא יכולה לפרסם את המתכון שלה. זכויות יוצרים). העוגה השניה- עוגת שוקולד ואגוזים. המתכון שלה מפורסם באינטרנט- תודה לMAKO שוב....

בנוסף לכל העוגות שעשיתי, בחודש האחרון התווספו לי כמה ספרים חדשים למדף ספרי הבישול- "קופסת העוגיות שלי" של בני (תודה לאוה), "האוצר" של על השולחן ו"האוצר 2009" (תודה לטאשה) וקופסת מתכונים מהירים של בני (תודה לג'יין)- רשמית נגמר המקום על המדף- ונראה לי שיש לי כל מתכון אפשרי (בספר "האוצר" יש 400 מתכונים!!!!!! גם אם אני אתחיל בלוג חדש בנוסח "ג'ולי וג'וליה"- שנה אחת לא תספיק לי כדי לכסות את הספר הזה, שלא לדבר על כל המתכונים במדף....אבל אני מבטיחה להעלות לכאן תמונות ממתכונים נבחרים מתוך התוספות החדשות).

אני רוצה להודות לכל משפחתי הרחבה וחבריי שחגגו איתי את היום הולדת שלי (סה"כ היו ארבע חגיגות בשבועיים האחרונים. אתמול היתה חגיגת הסיום. וטוב שכך כי כבר אין לי מקום לכל האוכל הזה), שתרמו לפיתוח מדף ספרי הבישול ועל שאכלו את העוגות שלי :)

תגובות

  1. חחחחחחחחחח "הקיפול" XD
    העוגות שלך תמיד טעימות והעוגת שוקולד שהבאת לעבודה במיוחד!

    השבמחק
  2. אוף, תמיד את העוגות השוות אני לא מקבל!
    ואני אמור להיות הבעל, פפפט.
    זה לא שווה בימנו הרבה :]

    השבמחק
  3. בעלי היקר- קודם אתה לא מרשה שאני אכין עוגות לנו הביתה, ואז אתה אומר שאתה לא מקבל את העוגות השוות? אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאירה שלה :P ואתה יודע שאני אשמח להכין לך כל עוגה שתרצה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות