רכבת ההפתעות

שבוע שעבר חגגנו יום הולדת 4 לאחד מהאחיינים שלנו. כששאלתי את גיסתי איזו עוגה להביא- נתבקשתי להכין עוגת רכבת. תודה ללארי פייג' וסרגיי ברין על גוגל, אחרת הייתי נכנסת לרשימה השחורה אצל האחיינים ומאבדת את אהדתם לעד.
חיפוש קצר של "עוגת רכבת" העלה מספר תמונות ורעיונות ועזר לי לבנות פעם ראשונה בחיי עוגה שכזאת. הייתי בטוחה שיהיה קשה וכמו שאני יודעת לעשות הכי טוב במקרים כאלה- דחיתי את הכנתה עד לשעות הקטנות של הלילה לפני הארוע הגדול. בסופו של דבר הסתבר שזה ממש פשוט. הבעיה שמעכשיו אני אתבקש להכין דברים קצת יותר מסובכים, אבל כמו שאומר בארני סטינסון ("איך פגשתי את אמא שלך")- Challenge Accepted!!!

כמה הערות לפני-
השתמשתי בעוגה וחצי של אינגליש קייק כיוון שהמגש שלי קצר מדי.
אפשר לעשות עוגות אינגליש קייק בכל טעם שתרצו. הכנתי אחת שוקולד צ'יפ, ואחת קקאו. אפשר לעשות גם עוגת תפוחים, עוגת בננה וכו'. כל עוגה בחושה תתאים.

בנתיים, קבלו את עוגת רכבת ההפתעות-

מרכיבים:
שתי עוגות אינגליש קייק לפי הטעם 
300 גר' שוקולד מריר
סוכריות גומי
סוכריות עדשים צבעוניות
מרשמלו
12 עוגיות אוראו (או דומה)
גלילית וופל
מגש עטוף בנייר כסף (אפשר גם חמגשית מרובעת)

אופן ההכנה:
חותכים על עוגה לשתיים לרוחב.
מודדים מראש את גודל התבנית בה עושים את עוגת הרכבת. כיוון שהמגש שהיה לי הוא צר ולא ארוך- נכנסה אליו רק עוגה וחצי (קטר ושני קרונות).
מיישרים את העוגות- חותכים את הקצוות האלככסוניים של העוגות על מנת לקבל מלבנים ישרים. מיישרים את החלק העליון של החלק שמיועד לקטר. משתמשים בקצה אחד לקטר.

חותכים משני הקרונות את הפנים- הזהרו לא לחתוך את המסביב. חתכו ריבוע עם סכין- אבל לא עד סוף העוגה (כדי לא לפגוע בתחתית) ומוציאים בזהירות מהעוגה. עושים חור קטן בקדמת הקטר בשביל הגלילית.
ממיסים את השוקולד המריר. מורחים בזהירות עם לקקן את השוקולד המומס על הרכבת. שימו לב שאין צורך למרוח גם בתוך קרונות המשא - הם ימולאו עוד מעט בהפתעות :)
שמים על הקטר את אחד הקצוות ומורחים גם אותו בשוקולד.


ועכשיו לקישוט- ממלאים את קרונות המשא בסוכריות, מרשמלו וכל מה שאתם אוהבים. שמים את הגלגלים. 
שומרים במקרר עד להגשה. (שימו לב שכדאי להוציא מהמקרר כרבע שעה לפני ההגשה על מנת לתת לשוקולד הקפוא יפשיר מעט- אחרת מאוד קשה לחתוך את העוגה).




וטיפ נוסף- אם אתם מתכננים לאכול קינוח- הכינו עוגה נוספת, כי העוגה הזו מיועדת לילדים ואין בה הרבה מה לאכול באמת:)
הנה כמה הצעות:

בתאבון!!

תגובות

רשומות פופולריות