המדריך לאופה המתחיל ומתכון לעוגת שוקולד-צ'יפ


בשבוע האחרון שמעתי ממספר גברים שאין להם בעיה לבשל, אבל אפיה זה תחום של האישה בלבד. אני אישית מאוד מפחדת מעבודה עם בצק (שאתם בטח כבר מכירים), אבל אפיה של עוגות זה אחד הדברים הכיפים ביותר שיש. גברים יקרים (וגם נשים) כדי לעודד אתכם לאפות ולהראות שזה לא כל כך קשה, הנה כמה טיפים לאופה המתחיל וגם מתכון קליל:


לקקן, מברשת סיליקון ומרדה להגשת עוגה
כמו בכל דבר, גם באפיה אפשר לחלק את העוגות והמאפים לדרגות קושי. הדרגה הכי קלה- "למתחילים"- כוללת את העוגות הבחושות.
אופן ההכנה:
זורקים הכל לקערה אחת, אופים בתבנית לפי המתכון, מקררים ואוכלים.
לרב ניתן להחליף בה את המרכיבים או לשנות מעט את הכמויות. לדוגמא- את החמאה ניתן להחליף בשמן קנולה (200 גר חמאה= כוס שמן), אפשר להוסיף קינמון/ וניל וטעמים נוספים.
שלבי ההכנה:
לרב העוגות הבחושות כוללות חמאה/ מרגרינה. אני אף פעם לא משתמשת במרגינה היות והיא מאוד לא בריאה. אם אתם רוצים עוגה פרווה- החליפו את החמאה בשמן קנולה. בעוגות בחושות מבקשים להמיס את החמאה, לכן הטעם לא נפגע (לעומת עוגות שמנת וקרמים או בבצקים- שבהם חייבים את החמאה). כדי להמיס את החמאה - חתכו אותה לקוביות (2X2 ס"מ) והמיסו בקערה קורנפלקס כדקה במיקרו. שימו לב לא להרתיח את החמאה- אפשר שישארו בה גושי חמאה, הם כבר יתערבבו בבלילה.
קערות קורנלפקס- מעולות להמסת חמאה במיקרו


אף פעם אל תשברו את הביצים ישירות לתוך הבלילה. שברו אותם לקערה נפרדת ואפילו עדיף לשבור כל פעם ביצה אחת, להוסיף לבלילה ורק אז לשבור עוד ביצה לקערה הנפרדת. באופן זה תוכלו למנוע כניסת קליפת ביצה או ביצה מקולקלת לתוך הבלילה.
רצוי לסנן את החומרים היבשים (קמח/ קקאו) על מנת למנוע גושים בעוגה.
אם מתכון העוגה לא דורש הקצפה, ניתן לערבב את החומרים עם מערבב ידני פשוט,או עם מיקסר ידני חשמלי קטן. לא חייבים לקנות קיטצ'נייד (ודומיו) בשביל לעשות עוגות בחושות קלות. האמת שגם את כל עוגות הקרמים שאני עושה- אני תמיד מערבבת ומקציפה עם המיקסר החשמלי הקטן שלי ולא עם MIX CHEF.
אם תמיד תהיתם איך יודעים איזה וו טוב לאיזו פעולה- הנה התשובה אחת ולתמיד. הוו בתמונה טוב לערבוב של חומרים פשוטים (עוגות בחושות, בלינצ'ס, פנקייק, בצק וכד') ו-וו הבלון טוב להקצפה (ביצים, שמנת וכד').


מיקסר ידני חשמלי
בסיום הכנת הבלילה רצוי תמיד לערבב אותה מעט עם כף פשוטה (או עם לקקן) על מנת לערבב היטב גם מה שנדבק לדפנות הקערה או לתחתית (תמיד יש קצת קמח שלא התערבב טוב).


שלב האפיה:
תמיד הכניסו את העוגה לתנור שחומם מראש. מומלץ לחמם את התנור בכ-10-20 מעלות יותר, כיוון שהחום בתנור יורד כשפותחים את דלת התנור כדי להכניס את העוגה. אל תשכחו להוריד את הטמפ' לאחר שהכנסתם את העוגה לתנור.
בתנורים בעלי הכריים למעלה(לא הבילד-אין) מומלץ לשים את העוגה על השלבים הנמוכים (אחד לפני האחרון עובד אצלי מצוין), ובבילד-אין לשים את העוגות באמצע. פיזור החום שונה בין שני סוגי התנורים.
ברובם הגדול של המתכונים רשום כיצד יודעים שהעוגה מוכנה, לרב אם מכניסים קיסם במרכז העוגה והוא יוצא יבש (ולא עם בלילה עליו)- העוגה מוכנה.
מומלץ לא לפתוח את הדלת של התנור כדי לבדוק את העוגה יותר מדי פעמים במהלך האפיה- הדבר גורם לצניחת טמפ' בתנור ולאפיה ממושכת יותר.
אם אתם רואים שהעוגה מתחילה להשרף מלמעלה אך העוגה עצמה עוד לא מוכנה- הניחו דף אפיה מעל העוגה.



אופן אחסון:
אם העוגה לא כוללת קרמים/ גבינות וכד' ניתן לאחסן על השיש, מכוסה עם מגבת למשך מספר ימים.
מומלץ לאכול עוגה בחושה לאחר שהיא התקררה והתייצבה ולא חמה מהתנור (אלא אם רשום במתכון אחרת).

ולמקרה שלאחר כל הקריאה הזאת התפתח אצליכם התאבון, קבלו את עוגת השוקולד-צ'יפ שלי. עוגה שאני אופה כבר יותר מ-10 שנים ואין אחד שלא אהב אותה.

עוגת השוקולד-צ'יפ האגדית שלי (תבנית חד פעמית 20X30 ס"מ או שתי תבניות אינגליש קייק)

מרכיבים:
200 גר' חמאה מומסת (או כוס שמן קנולה)
1.5 כוסות סוכר לבן
3 ביצים
1.5 גביעי אשל
2.5 כוסות קמח תופח
כוס שוקולד-צ'יפ (אפשר לערבב בין לבן לשחור לפי טעמכם)

אופן ההכנה:
מחממים מראש את התנור ל-180 מעלות.
מערבבים את החמאה עם הסוכר. מוסיפים את הביצים ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. 
מוסיפים חצי מכמות האשל וחצי מכמות הקמח ומערבבים היטב. מוסיפים את האשל והקמח הנותרים ומערבבים שוב.
מוסיפים את השוקולד צ'יפ ומערבבים היטב עם כף.
מעבירים את הבלילה לתבנית ואופים כ-30-40 דקות עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.

בתאבון!!!

תגובות

רשומות פופולריות