פינת שף אורח- המבורגר ביתי

כבר שנה שלא אכלתי המבורגר אמיתי. אני לא מדברת על הדבר הזה שמוכרים במקדונלד'ס. אני מדברת על המבורגר אמיתי. עם קציצה אמיתית ועבה, כזה שאוכלים בביסים ענקיים. המבורגר עם רטבים ותוספות מגניבות. כזה שהדיאטנית שלי היתה הורגת אותי אם היתה יודעת שאני רק חושבת עליו (מזל שאני כבר לא הולכת אליה). המבורגר אמיתי.
אז בשבוע שעבר, כששאלתי את אלון (כמו בכל שבוע) את השאלה הנצחית "אז מה אוכלים בסופ"ש?" והעלנו את כל האפשרויות הברורות (פרגית על מחבת, מוקפץ, קציצות, כדורי בשר, קדירה...) - עלה רעיון ההמבורגר. פתרון מהיר להכנה וטעים להפליא. מיד אלון חיפש באינטרנט מתכונים, עשה מישמש וזה מה שיצא-


המבורגר אמיתי ביתי (4 מנות)


מרכיבים:
700 גר' בשר בקר טחון
2 בצל קצוץ
תבלינים לפי הטעם
2 עגבניות חתוכות דק
6 מלפפונים כבושים חתוכים דק
4 עלי חסה
4 לחמניות טריות
רטבים לפי הטעם
תוספות אפשריות (מעל הקציצה)- פטריות מוקפצות, בצל מוקרם, נקניק, אנטיפסטי, פלפל קלוי, ביצת עין, קונפי שום, גווקאמלי ובכלל כל העולה על דעתכם
תוספות (ליד הקציצה)- תפו"א בתנור/ צ'יפס/ תפו"א מטוגן, ירקות טריים, אנטיפסטי


אופן ההכנה:
מערבבים את החומרים לבשר ושומרים במקרר לשעתיים
צרים את צורת ההמבורגר (חבר שלנו, בועז, קנה ליום הולדתי האחרון מכשיר להכנת המבורגרים בצורת לב- סוף סוף השתמשנו בו. תודה בועז!!) ושומרים בפריזר ל-10 דקות
מחממים מחבת פסים עם מעט שמן


מטגנים את הקציצה מכל כיוון עד לאופן העשייה הרצוי


מורחים את הלחמניה ברטבים הרצויים
מניחים מעל את הקציצה, מעליה את התוספות והירקות הרצויים
***פטנט- אם רוצים שהלחמניה תסגר פרפקט- ניתן להוציא קצת מהלבן של הלחמניה בחלק העליון שלה- כך יוצא שכל התוספות נכנסות פנימה לתוך החלל שנותר בלחמניה :)
אוכלים חם ומהר!


בתאבון!

תגובות

  1. עכשיו זה פוסט כלבבי!
    (אה, קלטתם? ״כלבבי״! אה?)

    השבמחק
  2. חבל שאי אפשר לעשות לייק לתגובה :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות