מוזת אפיה של אמצע שבוע

אתמול חזרתי הביתה מהעבודה, אחרי שכל היום דיברנו במשרד על בישולים ואפיה ונפלה עליי מוזת אפיה. לרב מוזת האפיה נופלת עליי רק בסופי שבוע, כי באמצע השבוע אני חוזרת מהמשרד מאוחר וללא כוחות, אבל כל הדיבורים האלה על מאפינס ועל עוגות עשו לי חשק עז לאפות משהו בעצמי. בתור חובבת אפיה מושבעת תמיד יש לי בבית את המצרכים הבסיסיים לעוגה בחושה- חמאה, שמן, סוכר, קמח תופח וקמח רגיל, אבקת אפיה, סוכר וניל, תמצית וניל, שמנת...אז היה צריך לחשוב איזה מילוי יהיה לעוגה. הרעיון בא מהבננה שהבאתי איתי לעבודה- למרות שקניתי את הבננות ביום שישי האחרון, הן כבר התחילו להשחיר וכל כך חבל לי כל פעם לזרוק אוכל (מה לעשות שאנחנו רק זוג שרב השבוע אוכל מחוץ לבית) שעלה לי הרעיון לעשות עוגת בננות. לפני כמה שנים אמא שלי קיבלה מתכון מעולה לעוגת בננות מחברה שלה, לצערי המתכון הלך לאיבוד אבל הצלחתי למצוא אתמול מתכון נוסף לא פחות מוצלח- אז קבלו את 


עוגת בננות-אגוזים-קינמון (2 תבניות אינגליש-קייק)
מצרכים:
כוס שמן קנולה (או 200 גר' חמאה)
כוס סוכר
כפית תמצית וניל
2 ביצים
3-4 בננות מעוכות (תלוי בגודל)
2 כוסות קמח רגיל
שקית אבקת אפיה
כפית קינמון
כוס אגוזי מלך/ פקאן קצוצים


אופן ההכנה:
מחממים תנור ל170 מעלות.
מערבבים את השמן, הסוכר והתמצית וניל לתערובת אחידה.






מוסיפים את הביצים, הבננות המעוכות (תודה לבלנדר של קנווד- גם מעך לי את הבננות וגם קצץ את האגוזי מלך), הקמח, אבקת האפיה והקינמון ומערבבים שוב.


בננות- לפני
בננות- אחרי המעיכה
מערבבים פנימה את האגוזים.
אופים כ-40 דקות עד שהעוגה יוצאת שחומה והקיסם יוצא עם מעט פירורים לחים.


העוגות נאפות


 גם בעלי וגם אני הבאנו טעימות למשרד- והיא קיבלה אישור, אז המוזת אפיה שלי לא דועכת ויש כבר תוכניות לסופ"ש הקרוב :) תמשיכו לעקוב!

תגובות

רשומות פופולריות