פייר- אין כמו פיירי.ואהרוני

השבוע הוזמנתי לסדנת בישול של אהרוני בחסות של FAIRY- נוזל הכלים.
לפני שאספר על המנות הנהדרות שאהרוני בישל לנו אני חייבת וידוי. אני אף פעם לא מאמינה בפרסומות, לכן היתי מאוד סקפטית כשלפני הסדנה הראו לנו פרסמות של פיירי, בה עם טיפה אחת מנקים כמות נכבדת של צלחות. היתי חייבת לנסות את זה בבית. במקרה בסופר-פארם היה השבוע מבצע וקניתי לי פיירי הביתה (קיבלנו גם בסדנה, אבל דווקא רציתי לנסות את זה שנמצא על המדפים. סקפטית שכמוני). היום בישלתי ירקות מוקפצים עם חזה עוף ברוטב טריאקי וג'ינג'ר- מה שהפך את הווק הענק לשמנוני. שמתי טיפה אחת מהפיירי במרכז הווק והתחלתי לנקות אותו עם מטלית לחה- והפרסומת אכן צודקת! הווק יצא נקי בעזרת טיפה אחת. כמובן שאני אהיה חייבת לחזור על הניסוי עם כלים נוספים בהמשך, אבל בנתיים אני מרוצה. 
בנוסף, שאלו אותנו בתחילת הסדנה מה הינו רוצים להספיק לפני שהפיירי ייגמר- ההבטחה שלי היא להספיק לאפות משהו מבצק. והיות וטיפה אחת מספיקה להרבה כלים- יש לי די הרבה זמן  שאצטרך להתמודד מול הפחד הכי נורא שלי- בצק...



הפיירי שלי וההבטחה

מי שמכיר את מדף ספרי הבישול שלי יודע שאין לי אף ספר של אהרוני, את התוכניות אני רואה רק אם יוצא לי במקרה ובחיים לא הכנתי מתכון שלו- אבל הוקסמתי מהאיש לחלוטין- הוא ענה על כל שאלה, לימד אותנו (לפחות אותי) המון, היה מאוד נחמד- ואני בהחלט מתכוונת לנסות בקרוב כמה מתכונים שלו מספר "האוצר" (וגם אשמח אם יש לכם המלצות למנות שהכנתם).
אחד הטיפים החשובים שלקחתי איתי מהסדנה הוא לא לפחד לשנות את המתכון- זה היה הדבר הראשון שאהרוני אמר לנו לפני שהתחיל לבשל והוא עצמו סטה מהמתכונים שנתן בסדנה ושינה אותם תוך כדי הבישול. כמובן, תגידו ששף עם ניסיון כמו של אהרוני יכול לעשות מה שהוא רוצה ולשנות את הדברים כי הוא מכיר מה הולך עם מה- אבל אם זו אינה הפעם הראשונה שלכם במטבח- גם אתם יכולים! העזו ותראו.

אז מה אכלנו?
למנת פתיחה אהרוני הכין דפי פילו ממולאים בחציל מטוגן. בגלל הפחד מהמרגרינה, אני נמנעת לקנות בצקים מוכנים- לכן מאוד שמחתי לגלות שעלי פילו מתאימים בול בשבילי. זה ממש כמו דף נייר, עשוי בצק. עכשיו אני אהיה חייבת להזמין אורחים כדי שתהיה לי סיבה להכין משהו חגיגי איתם.


עלה פילו ממולא חציל מטוגן על מצע רוטב עגבניות פיקנטי

הצלחת הריקה אחרי שחיסלתי את המנה :)

למנה העיקרית אכלנו כרעיים ברוטב בלסמי עם עוגת אורז. הכרעים הוכנו בתנור יחד עם חצאי בצל אדום- והיו פשוט נהדרים. עוד מנה שאשחזר בקרוב.



לקינוח הוגשו לנו אגסים מבושלים ביין אדום ומצופים באגוז. אין דבר שאני אוהבת פחות מאשר קינוחים שמכילים פירות מבושלים או אפויים- זה מושי ומגעיל. אבל- האגס היה נהדר!!!!
האגסים מחכים לחלוקה לצלחות אישיות
גם אהרוני אמר שהוא לא אוהב פירות רכים- לכן הוא לא מבשל את האגס יותר מדי- רק מספיק כדי שאפשר יהיה לנעוץ בו כפית, אבל לא עד כדי הפיכת האגס לגרבר. זוהי דוגמא מעולה למתכון שאפשר לעשות בו כרצונו- אם אתם אוהבים את האגס שלכם רך- בשלו אותו יותר, אם אתם לא אוהבים אגסים- קחו תפוח, ואם אתם לא אוהבים אגוזים- טבלו את האגס בסירופ או גנאש שוקולד- והנה הומצא מתכון אחר לגמרי :)

תגובות

  1. יש איזו בעיה עם האגוזים בסוף, או זה, או שאת ממש נגד אנשים שלא אוהבים אגוזים :)

    חוץ מזה, נשמע טעים - מתי באים?

    השבמחק
  2. לי אין שום בעיה עם האגוזים! אבל יש אנשים אלרגיים- אז שיידעו שיש חלופות

    תסיימו את הבחינות שלכם ונכין משו נחמד אצלינו

    השבמחק
  3. "אם אתם לא אוהבים אגוזים טבלו את האגוזים בסירופ"

    אני לא חושב שזה יעזור למי שאלרגי :O

    השבמחק
  4. מבחינתי זה לא תוקן עד שאין לי אגס מצופה שוקולד ואגוזים בפה :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות