ארוחה לכבוד הבעל המעופף- צ'ילי קון קרנה

אחרי תקופה ארוכה כמעט ללא בישול החלטתי בסופ"ש האחרון להכין ארוחה מלאה של מרק-עיקרית-קינוח. הסיבה העיקרית היא חזרתו של בעלי מנסיעה לאפריקה לשבוע והרצון להאכיל אותו באוכל נורמלי וביתי. היה לי שבוע שלם לחשוב מה להכין- ומי שמכיר אותי יודע כמה אני שונאת להחליט החלטות. הבחירות המרובות יכולות לפעמים לשגע אותי - ככה זה כשאת מזל מאזניים ולא מאוזנת במיוחד. אחרי התלבטות של כמה ימים נבנה התפריט- המרק שנבחר הוא מרק עדשים כתומות. כבר אחרי יומיים בעלי אמר שהוא הולך לחזור חולה, אז מרק הוא אופציה מתבקשת ומרק העדשים תמיד מקבל ממנו מחמאות, לקינוח נבחר מאפינס שוקולד בננות (המתכון של עוגת הבננות הפך למאפינס- כי לדעתי זו צורת הגשה הרבה יותר אישית וחמה) ולמנה העיקרית בחרתי את הצ'ילי קון קרנה. מוקפץ של עוף נראה לי פשוט מדי וקדירות בקר עשיתי כבר כמה פעמים בחודש האחרון- לכן הלכתי על מנה מחממת אבל שונה ממה שהכנתי לאחרונה (אני אוהבת גיוון ולא אוהבת להכין את אותו סוג הבשר פעמיים רצוף). 

שימו לב שזמן ההכנה של המנה ארוך (3 שעות על האש) ודורש השריית השעועית במים לילה מראש (אני תמיד שוכחת לקרוא את המתכון כמה ימים לפני ההכנה וכבר כמה פעמים יצא לי לשים סינר ולהבין שצריך להשרות משהו/ להפשיר או שאפילו סתם לא שמתי לב ושכחתי לקנות משהו קריטי למנה... כמה שאני מאורגנת ככה אני יכולה להיות מפוזרת) ולמי שרוצה להשחים את המנה - בשלו אותה מראש בסיר אשר ניתן להכניס לתנור. אני משתמשת בסוטאג' של נאופלם.

צ'ילי קון קרנה (6-8 מנות)


מצרכים:
2 כוסות שעועית מושרות במים 12 שעות מראש (אני עשיתי כוס שעועית אדומה וכוס מנומרת- שוב, בשביל הגיוון. ניתן להשתמש בסוג אחד בלבד)
קילו בשר בקר טחון (אפשר לעשות גם חצי קילו בקר וחצי הודו אדום או לחילופין להוסיף קצת כבש או טלה)
3 פלפלים צבעuניים (לקחתי שניים אדומים ואחד ירוק)
1 פלפל אדום חריף
2 בצלים קצוצים
קופסת שימורים של קוביות עגבניות (800 גר')
100-150 גר רסק עגבניות
שמן זית
פפריקה מתוקה
פפריקה חריפה
מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה:
טגנו את הבצל ואת כל הפלפלים בשמן זית עד להשחמה

הוסיפו את הבשר וטגנו כ-10 דקות עד להשחמה של הבשר בקר

הוסיפו את קוביות העגבניות ורסק העגבניות (אם המים מקופסת השימורים של העגבניות לא מספיק לכסות את הבשר- הוסיפו מים), פפריקה מתוקה (כף-שתיים), פפריקה חריפה (לפי הטעם), מלח ופלפל. ערבבו היטב ובשלו עד להרתחה. כסו את הסיר ובשלו שעה וחצי על אש נמוכה


במקביל בשלו את השעועית שעה וחצי בסיר נפרד (למי שמבשל שעועית בפעם הראשונה- אל תבהלו כשבסיום הבישול המים יהיו לגמרי חומים :) ).
שעועית בתחילת הבישול
סננו את השעועית, הוסיפו אותה לסיר עם הבשר- ערבבו היטב ובשלו שעה וחצי נוספות על אש נמוכה
שעועית מסוננת בתום תהליך הבישול

בסיום הבישול, למי שרוצה להשחים את המנה- הכניסו את הסיר ללא מכסה לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ל-15 דקות.

בתאבון!!!

תגובות

רשומות פופולריות