טורטיה בריבוע

כשאני מתכננת ארוחת צהרים עם אורחים תמיד יש לי בעיה עם המנה הראשונה. בחורף הפתרון פשוט- מרק היא האופציה הכי טובה ליום חורפי וקר, אבל בקיץ אני תמיד מוצאת את עצמי עוברת שוב ושוב על ספרי הבישול והבלוגים באינטרנט בחיפוש אחר רעיונות למנה ראשונה קלילה וקלה להכנה. הרעיון למנה ראשונה בארוחה האחרונה שעשיתי לאמא שלי ואחותי הגיע אליי דווקא בסופר. בעלי ואני עשינו קניות בסניף מגה-בול ליד הבית, בו פתחו לא מזמן סניף של עדן-טבע, ובזמן שטיילנו לנו בחנות והתפלאנו מכל המוצרים המגניבים (באמת כדאי לבקר שם, הצבעוניות, הריחות והמוצרים המגניבים גורמים לך לרצות לקנות הכל)- הטורטיה פשוט קראה לי מהמדף! ידעתי שהיא מיועדת רק לי. לקחתי אותה, חזרתי שוב למחלקת הירקות- לקחתי קצת פלפלים צבעוניים ופטריות שמפיניון וככה התקבלה המנה הבאה-

טורטיה סינית (4-6 מנות, תלוי בגודל הטורטיה)

מרכיבים-
שתי סלסלות פטריות שמפיניון טריות- חתוכות לרצועות
2 פלפלים בצבעים לבחירתכם חתוכים לקוביות (לקחתי אחד צהוב ואחד אדום)
1 גזר- מגורד
1 בצל קצוץ
רוטב (פעם השתמשתי ברוטב צ'ילי מתוק ופעם ברוטב טריאקי וג'ינג'ר- טעים ככה וככה)
טורטיות (לקחנו חבילה בגודל בינוני, גודל 30 בערך, הספיק ל6 מנות)

אופן ההכנה-
מטגנים במעט שמן קנולה את הבצל עד לשקיפות  (אני מקפיצה את הירקות בווק מטפלון, כך שדרושה כמות שמן ממש מועטה)
מוסיפים את שאר הירקות ומטגנים מספר דקות עד לריכוך- שימו לב לא לטגן יותר מדי זמן כדי שהפטריות לא יתחילו להוציא מים
מוסיפים את הרוטב (בערך כף-שתיים- תלוי במידת החריפות שאתם אוהבים, שימו לב שהירקות לא ישחו ברוטב), מערבבים היטב ומטגנים עוד מספר שניות
מחממים את הטורטיה- אפשר על מחבת טפלון לוהטת (אין צורך לשמן) מספר שניות מכל צד או 10 שניות במיקרו- על מנת לרכך אותה
שמים את הטורטיה החמה על צלחת, שמים כף מהירקות המטוגנים במרכז הטורטיה

ועכשיו לעניין הסגירה של הטורטיה- אני אוהבת לקפל לריבוע/ מלבן (כמו בלינצ'ס ממולא), אבל לפי החוקים הבלתי כתובים של הטורטיות נהוג לגלגל למן קונוס. 
בכל מקרה הטעם הוא אותו טעם, אז שיהיה לכם בתאבון!!


תגובות

  1. ולמי שיש כוח, יש רוטב גינג'ר מתוק שאפשר לקנות והוא מוסיף המון :)

    השבמחק
  2. אם כבר הכל מצולם ומוסבר, חסר החלק האחרון של קיפול הטורטיה וצילום המראה את השלבים והתוצאה הסופית ואז הכל מושלם.
    דרורית

    השבמחק
  3. אני אוהבת אותך!!
    את לא מבינה כמה זמן חיכיתי לפוסט הזה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות