פטריות או לא להיות

לכל אחד יש פרי או ירק שבילדותם הם שנאו- ובשלב מסוים של החיים הם טעמו אותם שוב והתאהבו בו לחלוטין. בשבילי אלה הן הפטריות. התחלתי לאהוב אותן רק בכיתה י', כשחברתי אולה הכירה לי את השילוש הקדוש- פיצה-פפרוני-פטריות (הידוע בשפתנו כ-פפ"פ). אני ממש לא אוהבת אוכל שהוא "מושי"- פטריות וחצילים היו בשבילי במשך שנים מאוד ארוכות a very big no-no, עד שערב אחד טעמתי פיצה דומינוס עם פפרוני ופטריות וראיתי את הפטריות באור שונה לגמרי. מאז, הפטריות מהוות מרכיב הכרחי אצלי במטבח. הפטריות האהובות עליי הן פטריות השמפיניון- אני אוהבת אותן ברוטב לפסטה, במוקפצים, במרקים ואף כמרכיב עיקרי במנה בפני עצמה (פטריות שמפיניון גדולות, ממולאות בשמנת ופטריות שמפניון קצוצות, כל זה אפוי בתנור...אחד הדברים הטעימים). 
בהמשך לפוסט של השבוע שעבר- אני רוצה לתת לכם את המתכון של אמא שלי למרק פטריות. אני לא יודעת ממי היא קיבלה אותו- אבל זה אחד הטעמים שהכי מזכירים לי בית.

הערה קטנה- אני תמיד מכינה את המרקים בסיר 6 ליטר שרכשנו בחורף שעבר- לרב אנחנו מבשלים בסופ"ש, כך שהמרק מספיק ל3-4 ימים לפחות- ומה יותר כיף מלחזור הביתה מהעבודה ולאכול בערב מרק חם?

מרק פטריות (8-10 מנות, סיר 6 ליטר)
מרכיבים:
2 תפו"א גדולים
3 גזרים
1 בצל
5 כפיות אבקת מרק עוף
2 קופסאות פטריות שמפיניון טריות- חתוכות לקוביות

אופן ההכנה:
חותכים את תפוחי האדמה לקוביות ומבשלים את תפו"א במים (כ-4 ליטר) עד כדי ריכוך.

במחבת נפרד מטגנים את הגזר והבצל בשמן זית עד שהגזר מתרכך והבצל מקבל גוון כתמתם ומוסיפים לסיר.
מוסיפים לסיר את אבקת מרק העוף ואת הפטריות
מוסיפים תבלינים לפי הטעם- מלח, פלפל, מערבבים היטב ומבשלים כחצי שעה עד שהפטריות מתרככות מעט.

מרק ירקות נוסף שלמדתי להכין בחורף שעבר הוא מרק עדשים כתומות. אפשר להוסיף אליו ירקות לפי הטעם האישי, הנה הורסיה שלי-

מרק עדשים כתומות עם ירקות (6-8 מנות, סיר 8 6 או 8 ליטר)
מרכיבים:
1 בצל לבן קצוץ
2 פלפלים חתוכים לקוביות
1 תפו"א קלוף וחתוף לקוביות
2 קישואים חתוכים לחצאי עיגולים
2 גזרים קלופים וחתוכים לחצאי עיגולים
כוס עדשים כתומות יבשות
מים
כף אבקת מרק עוף
תבלינים לפי הטעם

אופן ההכנה:
מטגנים בסיר בצל עם הירקות- אני מכניסה את הירקות מהקשה אל הרך- קודם את התפו"א והגזר, אח"כ קישוא ולבסוף את הפלפלים. מבשלים כעשרים דקות עד שהירקות הקשים (תפו"א וגזר מתרככים מעט).
מוסיפים את העדשים, אבקת מרק העוף, תבלינים (מלח, פלפל שחור ופלפל לבן, אפשר גם גרגירי פלפל שלמים) ומבשלים כרבע שעה עד העדשים מתרככות. הפתעה! מסתבר שהעדשים הכתומות לא נשארות כתומות אחרי הבישול :)



השבוע התווסף למטבחי צעצוע חדש- Mix Chef והיום, אחרי שבוע שלם של "מתי את מכינה לי עוגיות???" אלון הכין איתן עוגיות קוקוס עם חלב מרוכז  (יש לציין שיצאתי באמצע היום, בסופה הנוראית שהיתה, לקנות ביצים לטובת העוגיות- אפילו עזרתי בהפעלת המיקסר וערבבתי הכל- אבל מי שעשה את העוגיות עצמן והשגיח על האפיה היה בעלי היקר).
זהו המתכון ראשון שאנחנו מנסים מהספר "קופסת העוגיות שלי" של בני סיידא שקיבלתי ליום הולדתי האחרון- שכמובן לא מאכזב גם הפעם-

הבייבי החדש שלי


עוגיות קוקוס עם חלב מרוכז



כל הכבוד למי שהכין מרקים הסופ"ש! נראה לי שהצלחנו להביא את האמא-של-החורפים (או לפחות סופה לסופ"ש).

בתאבון!

תגובות

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות