יום כתום

אני לא רוצה לפתוח פה לשטן- אבל יש סיכוי שהגיע החורף? השבוע כבר נפלו כמה טיפות מהשמיים, הגופיות והסנדלים נעלמים אט-אט מהרחובות והחזאים צופים ירידה ניכרת בטמפרטורות בסופ"ש הקרוב. אני אישית מנסה כבר חודש שלם לגרום לחורף לבוא- הוצאנו את הפוך, אחר כך הוצאתי את החלוק (אמנם זה חלוק "עונת המעבר שלי"- חלוק משי עבה ולא חלוק מגבת חם, אבל עדיין- זו התקדמות) ואפילו בגדי החורף לאט לאט מתחילים להחליף על המדפים את בגדי הקיץ. התרומה הכי גדולה שלי לבוא החורף היתה בהכנת מרקים- אני חושבת שריח המרק החם גרם לו לרצות לקפוץ לביקור קטן בסופ"ש האחרון. אולי אם כולנו יחד נכין מרק בסופ"ש- החורף ירצה להשאר ליותר מגשם אחד?
קבלו שני מתכונים למרקים קלילים להכנה וממלאים היטב את הבטן-

מרק בטטה סמיך (5-6 מנות, סיר של 6 ליטר)
מרכיבים- 
4 בטטות בינוניות- קלופות וחתוכות לקוביות בגודל של 1X1 ס"מ
2-3 גזרים- קלופים וחתוכים לעיגולים
2 כפות שמן קנולה
2 כפות קמח (לא תופח)
מים
מלח לפי הטעם
1/4 כפית סוכר
אגוז מוסקט לפי הטעם
1 שמנת לבישול
חצי כוס חלב

אופן ההכנה-
מוזגים כוס מים לסיר, מוסיפים את הקמח ועל אש קטנה מערבבים עד שכל הקמח מתערבב במים ללא גושים.

מוסיפים את הגזר והבטטה, את השמן ומוזגים מים שיכסו את הכל + 1 ס"מ. מערבבים היטב.

מוסיפים תבלינים לפי הטעם- מלח, פלפל, סוכר - רבע כפית, אגוז מוסקט- בין חצי כפית- לכפית- תלוי באהבתכם לאגוז.

מבשלים על אש גבוהה עד שהבטטה והגזר מתרככים.

טוחנים את המרק בבלנדר.
הבלנדר שלי


מחזירים את הסיר לאש- מוסיפים את השמנת והחלב- מערבבים היטב ונותנים למרק לרתוח טיפה.


מגישים חם עם בגט טרי :)

מרק תירס תאילנדי (4 מנות, סיר של 3-4 ליטר)- מרק שילדים מאוד אוהבים. זה המרק הראשון שהכנתי בחיי, אחותי גדלה עליו כמה שנים טובות עד שלמדתי להכין עוד דברים.
מרכיבים-
4-5 כוסות מים
2 כפות קמח רגיל
1/2 כפית סוכר
1/2 כפית מלח
1 כפית אבקת מרק בטעם עוף
1 כפית שמן שומשום
קופסת שימורים קטנה של תירס מתוק
1 ביצה טרופה
אופן ההכנה-
מערבבים בתוך הסיר את הקמח עם המים עד לתערובת אחידה, מוסיפים את שאר המרכיבים ומבשלים עד לרתיחה- מערבבים מדי פעם.
טוחנים מעט בבלנדר את התירס- כדי שיתרכך. מוסיפים למרק ומבשלים כחמש- עשר דקות.
מכבים את האש- מוסיפים את הביצה הטרופה ומערבבים עם מזלג ליצירת שערות לבנות מהביצה.
ניתן לפזר בצל ירוק מעל לפני ההגשה.


תגובות

  1. דווקא המרק ירקות הפשוט שעשית השבוע היה הכי טעים :)

    ושיבוא כבר החורף באמת!

    השבמחק
  2. המתכון שלו יהיה בפוסט הבא, אל תהיה ספוילר! :)

    השבמחק
  3. אני עושה את מרק הבטטה אבל בלי שמנת וחלב

    השבמחק
  4. כמה שניסיתי- נורא קשה לי לוותר על השמנת...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות