אוכלים בחוץ- אל דנטה, ירושלים

בהמשך לתחילת מסורת פינת שף-אורח, החלטתי לפתוח במסורת נוספת- פינת "אוכלים בחוץ". פרט לזה שאלון ואני אוהבים לבשל, אנחנו גם אוהבים לאכול במסעדות טובות. הרעיון עלה בזמן שישבנו אתמול במסעדה ונהנו מאוכל טעים ומעניין.
בזמן שכל עם ישראל נמצא בחופשה בחו"ל, המשפחה שלנו החליטה לטייל בירושלים. אני מודה שבשביל בעלי ובשבילי החוויה היתה כמעט כמו להיות בחו"ל. הנהגים בירושלים נוהגים כאילו היו ברומא (כמו משוגעים, אבל לא אדיבים כמו האיטלקים), אין שום אפשרות לנווט בעיר הזאת (הWAZE החליט להתקע בשכונה ערבית, אחרי שעה של נסיעה בסיבובים) ובכלל האווירה היתה שונה לחלוטין מחיי היום-יום שלנו. מה שבטוח, היות ועדיין הינו בארץ, הצלחנו לפגוש את החוצפה הישראלית בכל מקום, ומבחינה הזו- הרגשנו לגמרי בבית.
ובכל מקרה, החוויה היתה חיובית מאוד. התחלנו את היום בארוחת צהרים אל-דנטה בירושלים. כמו לפני כל טיול לחו"ל :) ביקשנו המלצות למסעדה דרך הפייסבוק. מסעדה זו לא קיבלה המלצה של מישהי שאכלה שם, אלא דווקא ממישהי שרוצה לאכול שם כבר הרבה זמן. אז טלי- תודה רבה! תפסיקי לקרוא ולכי לאכול במסעדה כבר!!

המסעדה קטנה וחמודה ובנויה ממרפסת עם כשישה שולחנות וחדר פנימי עם מקום לכ-20 איש. באמצע השבוע המסעדה מציעה ארוחות עסקיות בין השעות 12:00 ל-17:00 במחירים של 55, 60 ו-65 ש"ח, תלוי במנה העיקרית. הארוחה כוללת מנת פתיחה (בחירה בין מרק, סלט ירוק, אנטיפסטי, ברוסקטה ופוקצ'ה), מנה עיקרית (לבחירה מבין מגוון המנות העיקריות שבתפריט) וקפה או תה.
בחרנו באנטיפסטי וברוסקטה. שתי המנות היו מעולות וכיוון שהינו מאוד רעבים הן חוסלו עוד לפני שהספקתי לחשוב לצלם אותן.
למנה עיקרית שנינו בחרנו במנות מיוחדות שמציעה המסעדה. בתור בת מאזניים טיפוסית התלבטתי בין רביולי אפונה לבין רוטולו דלעת. לפי המלצת המלצרית- בחרתי ברוטולו. ההגדרה של רוטולו לפי http://www.food-dictionary.com הוא רול איטלקי. בעצם זה עלה פסטה ממולא ומוגלגל לרולדה ולאחר מכן חתוך לעיגולים.
רוטולו דלעת

רוטולו תרד

רוטולו דלעת במבט מקרוב
אלון בחר ברוטולו תרד. שתי המנות היו טעימות ולא כבדות מדי. בסוף הארוחה קינחנו בקפה והמשכנו אל עבר מנהרות הכותל (אליהן הגענו לאחר שעה וחצי נסיעה ברחובות הפתלתלים של ירושלים).
מבט על המסעדה
שורה תחתונה- השירות היה מהיר ואדיב, המקום משפחתי, קטן ונחמד, המחירים סבירים והכי חשוב- אוכל טעים ומיוחד. אני ממליצה בחום לבקר במסעדה. 
מסעדת אל-דנטה, רחוב אוסישקין 50, ירושלים. **כשר**

תגובות

  1. שמחה שנהניתם! הנושא יטופל בהקדם.עשית לי תאבון...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות