המנה החריפה שלי

בשבועיים האחרונים לא הספקנו לעשות קניות רציניות בסופר וככה נותר המצב שהמקרר כמעט ריק והאוכל הרציני היחיד הוא מה שנקנה בקניות קטנות במכולת שמול הבית ומה שיש במזווה מקניות גדולות קודמות (פסטות ושימורים). מה לעשות שעדיין הרעב קיים (למקרה שלא שמתם לב- אנחנו חיים בשביל לאכול), ולכן אתמול בערב נאלצתי להמציא מנה יש מאין. בעלי עשה קניות אצל הירקן מולנו ובאחת השקיות שחיכו לי על השיש מצאתי פלפל ירוק חריף. למרות שאני יותר לבנה מהטיפקס אני מתה על אוכל חריף (מכירים את המנה החריפה והמנה הפיליפינית החריפה בג'ירף? מתה עליהן...עם כוס מים ליד כמובן). פתחתי את המזווה והתחלתי לבשל. 

המנה החריפה שלי

מרכיבים:
שליש חבילה של אטריות (4 גלגולים של האטריות)
1 בצל קטן קצוץ
5 שיני שום קצוצות
1 פלפל ירוק חריף חתוך לטבעות
1 קופסת שימורי פטריות חתוכות (ניתן להמיר בסלסלת פטריות טריות)
חצי כוס יין
1 כף רוטב צ'ילי מתוק
פפריקה מתוקה
0.5 כפית סוכר
מלח ופלפל שחור
1 שמנת לבישול

אופן ההכנה:
מבשלים את האטריות לפי הוראות ההכנה. אני השתמשתי באטריות שקנינו ב"עדן טבע מרקט". האטריות האלה באות בטעמים שונים (עגבניה, גזר וכו'). האמת שלא הרגשנו את הטעם, אבל האטריות עצמן יותר טעימות מהפסטה הרגילה.

במחבת עמוקה מטגנים עם שתי כפות שמן את הבצל עד להזהבה
מוסיפים את השום, הפלפל החריף והפטריות וממשיכים לטגן חמש דקות נוספות
מוסיפים את היין, רוטב צ'ילי ותבלינים ומבשלים כחמש דקות נוספות
מוסיפים את השמנת וממשיכים לבשל עד להסמכה חלקית (טועמים ומשפרים תיבול)
מוסיפים את האטריות המבושלות ומערבבים היטב


מגישים חם עם כוס מים :)


בתאבון!!

תגובות

רשומות פופולריות