בין ארוחות החג

עוד שבועיים אנחנו עוברים דירה. אחרי כמעט שנה של ציפיה זה סוף סוף קורה. השבוע התחלנו לארוז באופן רציני- כל הספרים שלנו כבר בתוך קופסאות- אפילו ספרי הבישול וגם חלק נכבד מחדר העבודה. מי שכבר עבר דירה או שתיים בחייו יודע שזה כאב ראש. כבר חודש שאני הולכת לישון במחשבה על צבעים לקירות או האם בכלל לעשות טפט, תליית תמונות, איזה וילונות מתאימים לספה שקנינו, האם לעשות בר או לקנות שולחן לארבעה למטבח, חיפושים אחרי מזנון לסלון לכל כלי הבית שנקנו במבצעים בחצי שנה האחרונה בציפיה לאירוח בדירה החדשה והרשימה ממשיכה וממשיכה... כמובן שפרט לכאב הראש- זה גם כיף. הקטע הכי טוב במעבר דירה הוא שבזמן אריזה אפשר לעבור על כל הדברים שמוחבאים בארון ולזרוק כל מה שלא צריך. זה כואב, זה קשה- אבל מי באמת צריך את כל ה-40 הנרות הריחניים שנמצאים בארון ולא ראו אור שנתיים רק כי אולי מתישהו תעשו ערב רומנטי?
בנוסף לזה היה חודש עמוס חגים וכן בעלי ואני חגגנו לשנינו ימי הולדת- כך שאנו עוברים מחגיגה אחת לשניה ואין הרבה בישולים בבית. יצא שהשבוע היה לנו יום אחד שאף אחד לא האכיל אותנו ולכן החלטתי לפנק את בעלי היקר ולהכין מנה שהוא חיכה לה הרבה זמן-מוקפץ עם חמאת בוטנים. לפני כחודש קניתי את חמאת הבוטנים ומאז אלון לא מפסיק לבקש שאני כבר אכין איתה משהו.

מוקפץ חריף עם שמנת וחמאת בוטנים ( 4-5 מנות)

מרכיבים:
1 חזה עוף חתוך לקוביות
3 פלפלים בצבעים לבחירתכם חתוכים לקוביות
3-4 קישואים- חתוכים לרבעי עיגולים
3 גזרים חתוכים לרבעי עיגולים
חצי בצל קצוץ
1 מיכל שמנת לבישול (או כוס חלב קוקוס)
3-4 כפות חמאת בוטנים
1 פלפל ירוק חריף קצוץ ללא גרעינים* (לא חובה- הערה בהמשך)
5 עיגולים של אטריות מבושלים
מלח, פלפל לפי הטעם
שמן קנולה

האטריות מחכות לתורן
אופן ההכנה:
 מחממים שמן בווק, מטגנים את חזה העוף עד להלבנה

מוסיפים את הבצל ומטגנים עד להזהבה
מוסיפים את הגזר ומטגנים מספר דקות
מוסיפים את הפלפלים הצבעוניים והקישואים ומקפיצים עד שהם מתרככים
מוסיפים תבלינים לפי הטעם
מערבבים היטב עם מזלג בכוס את השמנת/ חלב קוקוס עם החמאת בוטנים (אל תעבדו קשה מדי כי החמאה תימס כשתוסיפו אותה לווק, אבל כדאי שהיא לא תבוא כגוש אחד על מנת להקל עליכם)
מוזגים את השמנת/ חלס קוקוס עם חמאת הבוטנים לווק, מוסיפים את הפלפל החריף- מערבבים היטב ומשפרים תיבול
כן, זה לא נראה משהו- אבל זה מה-זה טעים!!!!

מוסיפים לווק את האטריות המובשלות ומערבבים היטב
עוד שניה וזה עובר לצלחת
מגישים חם




*בזמן האחרון אלון מצא אהבה חדשה- פלפלים ירוקים חריפים. כמה שיותר חריף- ככה יותר טוב. לפעמים אני לא מרגישה שום טעם בפה מרב חריפות- הפלפלים האלה לא צפויים בכלל!! לפעמים הם חריפים אש ולפעמים הם אפילו לא מדגדגים את הלשון (לכן מומלץ לטעום לפני שמוסיפים למנה. תמיד (!) שטפו היטב את הידיים אחרי שאתם עובדים עם הפלפל ולעולם אל תגעו בפנים ביד לא שטופה- אחרת האזור הנגוע ישרוף שעות לאחר מכן). זו כבר לא הפעם הראשונה שאני מכינה איתם אוכל (דוגמת המנה החריפה)- ההבדל הוא שפה לא חייבים את הפלפל. הוא תוספת למנה למי שאוהב חריף, אבל לא חובה.

בתאבון!!

תגובות

רשומות פופולריות