ויוה איטליה!!

לפני שנה וחצי בעלי ואני היינו בירח הדבש שלנו באיטליה והתאהבתי בה לגמרי- תרבות הנהיגה שלהם, צורת הלבוש, האוכל, היופי, השפה- אני מוכנה לעשות רילוקיישן לשם בכל רגע נתון (וגם אין לי העדפה לאיזו עיר, כך שאם יש לכם הצעות- אני אשמח לשמוע :) ). בהתחלה היה לי קצת קשה להתרגל לפיצות שלהם (אני אישית מעדיפה את הבצק העבה ואיך ששמים את התוספות בארץ- אבל בסופו של דבר אכלתי שם פיצה לפחות פעם ביום) כיוון שהן מאוד שונות משלנו, אבל את הפסטות והלזניות שלהם אהבתי מהביס הראשון. אני זוכרת את לזנית התרד שהזמנתי בערב הראשון שלנו ברומא, לא מצאתי שום דבר דומה לזה בארץ. היא היתה עשויה מהמון עלי לזניה ובינהם היה רוטב שמנת עם תרד שהדביק את עלי הלזניה אחד לשני בצורה מושלמת.
לרב אני מתכננת את הבישולים של הסופ"ש כבר בסופ"ש שלפני, לפעמים התוכניות נבנות על סמך רצון למנה מסוימת שלא אכלנו הרבה זמן, לפעמים מתוך רצון ללמוד להכין משהו חדש (כמו המנה ההודית- פשוט התעוררתי עם הרצון לאכול מנה כזו) ולפעמים כי בקנייה השבועית ראיתי משהו וחשבתי מה אפשר לעשות איתו. במקרה הזה נתקלתי במבצע על ריזוטו. האמת שאין לי מושג כמה ריזוטו עולה לרב ללא מבצע, ככה שיכול להיות שעבדו עליי לגמרי, אבל אני עוד בלחץ מעליית מחירי האורז שהיתה בזמנו- לכן בכל פעם שאני רואה מבצע - אני קונה (כי אורז לא מתקלקל מהר מדי ואני אוהבת שהארון שלי מלא באפשרויות). ככה יצא שקניתי ריזוטו. קראתי כמה מתכונים אבל כיוון שלא אהבתי אף אחד במיוחד עשיתי מן מיש-מש בינהם וזה מה שיצא-


הריזוטו הראשון שלי (4-5 מנות)
מרכיבים-
1.5 כוסות ריזוטו
4.5 כוסות מים רותחים
1 כוס יין לבן
1 בצל קצוץ
2 סלסלות פטריות שמפיניון- חתוכות
50 גרם חמאה
כף שמן קנולה
מלח, פלפל לבן ושחור
רוטב טריאקי וג'ינג'ר (לא חובה)


אופן ההכנה-
מטגנים את הפטריות החתוכות על מחבת נפרד עם מחצית מהחמאה (25 גרם)




ממיסים את יתרת החמאה (25 גרם) בסיר, מטגנים את הבצל הקצוץ עד שהוא נעשה שקוף (3-5 דקות), מוסיפים את כף השמן והריזוטו וממשיכים לטגן עוד מספר דקות תוך כדי ערבוב. הוסיפו מלח ופלפל לטעמכם.


מוסיפים את כוס היין ומערבבים עד לצמצום היין (תראו שהריזוטו מתחיל להתייבש מעט)
מתחילים להוסיף את המים הרותחים- כל פעם חצי כוס- ומערבבים.
אל תתנו לריזוטו לעמוד לבד, המשיכו לערבב. הוסיפו מים כשאתם רואים שהריזוטו ספג את מרבית הנוזלים. ממשיכים בהוספת המים ובערבוב כ-20-25 דקות.




כאשר סיימתם להוסיף את כל המים- הוסיפו את הפטריות המטוגנות לריזוטו וערבבו היטב.
אני הוספתי שתי כפות רוטב טריאקי-ג'ינג'ר- ניתן לא להוסיף כלל או להוסיף רוטב אחר לטעמכם.


בתאבון!!

תגובות

רשומות פופולריות