ארוחה מ-א' ועד ת

יום שבת שעבר אלון ואני התעוררנו ב10 וחצי בבוקר על מנת להכין ארוחת צהרים מלאה לשישה אנשים- ההורים שלו, אמי ואחותי וכמובן – אנחנו, השפים. הארוחה נקבעה להיות בבית של אמי, כי מטבחנו הקטן אינו מאפשר לצערי הרב אירוח של יותר מארבעה אנשים (אפשר להצטופף, אבל הרבה יותר כיף לשבת מסביב לשולחן נורמלי, ולא על בר- הנה תראו בעצמכם).



אז מה תוכנן לתפריט?
לפתיחה-פטריות שמפיניון גדולות ממולאות ברוטב שמנת וריחן (מתכון מהספר "על הדקה" של בני)
לעיקרית- פשטידת בשר ופטריות ( מהספר "הפשטידות של בני סיידא").
לתוספות- ירקות בקוקי בג (זוכרים שאמרתי שאני חייבת לנסות שוב?) ומג'דרה (מהספר "אורז ואטריות" של בני).
ולקינוח- עוגת שוקולד של מסעדות (מתכון מ"לאישה"-שזה גם המתכון היחיד שאני יכולה לפרסם מהארוחה, לצערי, כי שאר המתכונים נמצאים רק בספרים של בני ולא פורסמו בפומבי. ואני לא רוצה לקבל תביעה מבני).

תכננו את ההכנה ממש בקפידה- כיוון שהעוגה צריכה להיות מוגשת קרה, הכנתי אותה כבר יום מראש והיא עמדה כל הלילה במקרר. זו כבר הפעם הרביעית שאני מכינה את העוגה הזו- וכל פעם אני מקבלת עליה מחמאות. איך אפשר שלא?! יש בה חצי קילו (!!!!) שוקולד, 200 גר' חמאה (שהחלפתי הפעם בשמן קנולה, כי הכולסטרול שלי מאיים להרוג אותי), 5 ביצים ו250 גר' שמנת מתוקה. אחרי ביס מהעוגה אתם יכולים להגיע לשני מקומות- או לבית חולים או לגן עדן... עשיתי גם כמה "שיפוצים" למתכון המקורי- אני שמה חצי כוס במקום 3/4 כוס סוכר (אפשר לדעתי פחות), אני שמה מיכל שמנת ולא חצי והורדתי 50 גר' מהחמאה.

את כל שאר המנות בישלנו ביום שבת, מכוון שחוץ מהמג'דרה הכל היה צריך להכנס לתנור- תכננו את הבישול הפוך. מה שהיה צריך להיות בתנור הכי פחות זמן (הפטריות) נכנס אחרון- ומה שצריך להיות הכי הרבה (הירקות) - נכנס ראשון.

את המג'דרה הכנתי פעם ראשונה, ומכיוון שקמתי ב9 בבוקר כדי להשרות את העדשים (שזו שעה ממש מוקדמת בשבילי. ממש. ככה זה כשאין ילדים או כלב)- בטעות שמתי 3 כוסות עדשים במקום כוס וחצי (קפצתי שורה- היה צריך 3 כוסות מים). מזל שיש לי את אלון, שקם אחרי שעה וחצי- ראה קערה מלאה עדשים מושרים ואמר "את מתכוונת להאכיל גדוד?!". קראנו את המתכון שוב והבנתי שלא כדאי לי יותר לקום בשבת ב9 בבוקר כדי לבשל :-( עכשיו יש לנו בפריזר שתי כוסות עדשים מושרים- נאכל עוד הרבה מג'דרה החודש כנראה...

קיבלנו מחמאות על כל המנות וכמובן שקצת הגזמתי בכמויות- אבל זה החלק הכי כיפי אחרי כל הארוחות, כי ככה נשארו שאריות לחלוקה להורים וגם לנו להמשך השבוע.

ותודה לבעלי על הבישול יחד!!!

תגובות

  1. כבר אמרתי שהכל היה טעים?
    כל הכבוד לשפים שלי! (:

    השבמחק
  2. אפשר לההחליף חלק מכמות החמאה ברסק תפוחים. במקום 100 גרם חמאה לשים 100 גרם רסק תפוחים.

    השבמחק
  3. רסק תפוחים? זה נשמע לי מוזר עם הכמות שוקולד הזאת :)

    היה באמת נחמד, אבל אני עדיין לא מבין את עניין הקוקיבג...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות