הרפתקת הקוקי-בג שלי

לראשונה ראיתי את קופסת שקיות הקוקי במטבח של אמא שלי לפני כארבע שנים וכבר אז אמרתי לעצמי שאני אצטרך לנסות את זה פעם. מאז בושלו מתכונים רבים במטבחי ולא מזמן נזכרתי בשקיות הקוקי שוב והפעם החלטתי לנסות אותם על אמת.

הניסוי בוצע לפני כחודש ימים במטבח שלי עם שקית קוקי חדשה שקניתי במגה. חיפשתי רבות אחר מתכון למשהו עם בשר ותפו"א – או יותר נכון, הסבר למה עושים עם השקית הזו. עברתי על כל הספרים של בני- ולא מצאתי ולו מתכון אחד. חיפשתי גם באינטרנט אבל כיוון שחיפשתי מתכון עם מרכיבים ספציפיים- לא הצלחתי למצוא משהו שהתאים לי. בסופו של דבר מצאתי את מה שחיפשתי מתחת לאף, או יותר נכון- שולחן לידי במשרד. הלנה, חברתי לחדר, אמרה לי איזה תבלינים לשים (טיפ- מים!), לכמה זמן ועל איזו טמפ'. תודה הל!

המצרכים:
קילו בקר חתוך לקוביות
8-10 תפו"א גמדי (אני קילפתי, ואז אלון נכנס למטבח ואמר "מה עשית?!"... לדעתי יצא טוב גם בלי קליפה)
1 בטטה חתוכה לקוביות
1 בצל קצוץ
רוזמרין
פפריקה אדומה מתוקה
מלח
שמן
מים

אופן ההכנה:
הכנסתי את כל המרכיבים הגדולים לשקית- בקר, תפו"א, בטטה ובצל- הטעות שלי הייתה שהכנסתי את זה מרכיב-מרכיב ובסופו של דבר היה קשה לנער. פעם הבאה אני אשים כל פעם קצת מכל מרכיב ככה שהכל יהיה מעורבב היטב כבר מהתחלה.

הוספתי קצת מים, שמן ואת כל התבלינים והתחלתי לערבב באיטיות- השקית היתה כמעט מלאה לגמרי. אטמתי אותה ובאיטיות עשיתי מסאז' לבקר ולתפו"א.

לפי מה שהיה כתוב על הקופסא של השקית קוקי- הכנסתי את השקית לתוך תבנית, וטוב שכך כי הנוזלים יצאו, שמתי על 180 מעלות למשך כ30-40 דקות בתנור, אח"כ (בזהירות!!!) פתחתי את השקית והוצאתי את תוכן השקית לתוך התבנית. מה שקורה הוא שתוך השקית הדברים מתבשלים ומתרככים אבל אין שום קריספיות- 10 דקות נוספות בתנור ללא השקית הוסיפו להכל טיפה קריספיות נחמדה ושיזוף יפה.
המנה בתנור, אחרי שהוצאתי אותה מהשקית


המנה לפני ההגשה- הכל קיבל טיפה צבע

מסקנות:
הבקר יצא טיפה חסר טעם (אולי כי גם הבקר לא היה משהו, קניתי באותה הפעם את הבקר לא אצל הקצב הרגיל שלי. בכל מקרה, הוא לא קיבל את הטעם של התבלינים. אפשר להשרות את הבקר לחצי שעה במקרר בתבלינים לפני האפייה) אבל הירקות יצאו מעולה!!! חייבת לנסות את זה שוב רק עם ירקות.

בנוסף, אני חייבת להגיד שמאוד הופתעתי לגלות שהשקית נראתה בדיוק כמו שקית סנדוויץ'! לא יודעת למה ציפיתי, אבל בטח שלא לשקית דקיקה (כשהכנסתי אליה את המרכיבים ממש פחדתי שהיא תקרע לי ביד) ושקופה... כל יום למדים משהו חדש במטבח הפצפון שלנו :-)

תגובות

רשומות פופולריות