Think Pink

אחרי כל כך הרבה זמן שלא כתבתי פוסט חדש, אני חייבת להודות שהתגעגעתי. כבר הרבה זמן שלא היה לי מה לחדש. כל הבישולים היו של מתכונים ישנים ועבודות הבית והעבודה מהמשרד לקחו לי את כל הכוחות שלי להמציא משהו חדש, אבל היומולדת שלי הכניס בי מין רוח בישולים כזו שהייתי חייבת לעשות משהו חדש, מרענן ושמח.
כל מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד אוהבת יום הולדת (בלשון המעטה). אני פשוט לא מצליחה להבין אנשים שמעבירים את היום הזה כעוד יום בשנה.  למען האמת, אני כל כך אוהבת את היום הזה- שאני חוגגת אותו חודש שלם- זה נקרא חודשמולדת. השנה היומולדת שלי יצא אפילו ביום מעולה- יום חמישי שאחרי כיפור- מה שאומר הרבה חופש ואפשרות לחגיגות מרובות.
את היומולדת לחברים החלטתי לחגוג בבית בערב של היומולדת. עם כל הארוחות של חגי תשרי קצת נמאס מכל האוכל הכבד ולא רציתי לצאת לעוד מסעדה (למרות שיש לי רשימת מסעדות שאני חייבת לבקר). רציתי לחגוג בתנאים שלי עם האוכל שלי. הלכתי על נושא לערב- ורוד (מפתיע, לא?) והתפריט נבנה על בסיס דברים קלילים- פשטידות, בגט עם ממרחים וההילייט של הערב- קאפקייקס.
כשהיינו עם בעלי לפני שנה בניו יורק הכרתי את הקאפקייקס האמריקאים וחברתי הטובה הביאה לי מתנה מארה"ב- ספר קאפקייקס (שמה במיוחד בו שיש בו גם אמות מידה אמריקאיות וגם אירופאיות- גאוני!) והחלטתי לנסות משהו ממנו. התמונה על העטיפה התאימה לי בול- קאפקייק עם ציפוי ורוד. אחרי ניקיונות וקניות ניגשתי למלאכה. האמת מאוד פחדתי. הקאפקייק עצמו לא בעיה- זה סתם עוגה בחושה שאופים בתבניות קטנות- מאפין. עשיתי כאלה כבר כמה פעמים (מאפין תפוחי עץ ומאפין קקאו)- באמת שזה ממש קל. מה שהפחיד אותי הוא הציפוי- איך עושים את הצורה המושלמת הזו- שום דבר לא נראה לי מאיים כמו שקית הזילוף. חיפשתי מתכונים באינטרנט עם וידיאו ומצאתי שיטה- כדי למלא את שקית הזילוף- הניחו אותה בתוך כד או קנקן- כמה גאוני וכמה פשוט!!! אז יאללה, יש לכם עכשיו חג שלם להפתיע את החברים והמשפחה בקאפקייק משגע וקל להכנה (ולא חייבים שיהיה ורוד או צבעוני- הכל הולך)-

הספר שקיבלתי מחברה שלי
קאפקייק וניל (12 יחידות)




מצרכים-
2 כוסות קמח רגיל
1 שקית אבקת אפיה
0.5 כפית מלח
2/3 כוס שמן קנולה (או 120 גרם חמאה רכה)
1 כוס סוכר לבן
2 ביצים
כפית תמצית וניל
160 גרם שמנת חמוצה
12 עטרות נייר מותאמים לגודל של תבנית המאפין (יש לי תבנית של 12 מאפין, גודל העטרות הוא 4 או 5)

לציפוי-
1 שמנת מתוקה להקפצה
0.5 כוס סוכר
צבע מאכל (לא חובה)

אופן ההכנה-
מחממים מראש תנור ל180 מעלות
מערבבים את כל החומרים בקערה (אני תמיד מתחילה מביצים+סוכר+שמן, אח"כ מוסיפה קמח וחומר רטוב- במקרה הזה השמנת ובסוף כל השאר. היות וזה מרכיבים בסיסיים של עוגה בחושה- אפשר לערבב עם כף או מקצפה ידנית- אין צורך אפילו במיקסר. הסוד לעוגות בחושות טובות הוא לא לערבב יותר מדי. רק עד שהקמח נספג היטב. 5 דקות ויש לכם תערובת אחידה ומוכנה להכנס לתנור)

מוזגים את התערובת לתוך העטרות נייר (טיפ- אני משתמשת בתבנית סיליקון, עדיף להניח אותה מראש על הרשת של התנור. כך היא לא תתעקם כשתרימו ותכניסו אותה לתנור. כמובן שאת עטרות הנייר מכניסים לתוך השקעים בתבנית מראש)

אופים כ-20 דקות עד שקיסם שננעץ במרכז המאפין יוצא יבש (טיפ- השאירו את הקיסם 3 שניות בתוך המאפין/ העוגה כשאתם רוצים לבדוק שהיא מוכנה. דאגו להכניס אותו עד תחתית התבנית)
מקררים כ10-15 דקות את המאפין בתוך התבנית ומוציאים  בזהירות לתוך צלחת או מגש (כך הוא יתמצק ולא תכוו את האצבעות שלכם)
מקררים את המאפין עד הסוף
מקציפים את הקצפת והסוכר עד לקבלת קצף עמיד, מוסיפים צבע מאכל (כדי לקבל צבע ורוד מוסיפים כחצי כפית, אפשר לעשות כמה צבעים- חלקו את הקצפת לקערות קטנות וערבבו כל פעם עם צבע מאכל שונה)
ממלאים את הקצפת לתוך שקית זילוף (זכרו- העמידו את השקית בתוך קנקן או אפילו אגרטל כדי שיהיה נוח למלא את השקית)
בתנועה סיבובית (מבחוץ פנימה) הזליפו את הקצפת על המאפין- וקיבלתם קאפקייק לתפארת!!!
שמרו במקרר עד להגשה
אפשר לקשט עם סוכריות מבצק סוכר (עדיף לשים את הקישוט ממש לפני ההגשה שכן הצבע מהסוכריות עובר לקצפת)
בתאבון וחג שמח!!!!

תגובות

רשומות פופולריות