ברוך הבא קיץ

האמת שאני לא אוהבת את הקיץ. חם מדי בארצנו הקטנטונת בקיץ. אם היתי יכולה לבחור, היתי עושה שיהיה 22 מעלות כל הזמן. אבל מי שואל אותי. למזלי בשבת האחרונה היה חם, אבל לא חם מדי- השמש חיממה והרוח הבטיחה שלא תמות מהחום. אירחנו בשבת בצהרים את אמא שלי ואחותי והחלטנו לקיים את הארוחה במרפסת- כל עוד לא הגיע הקיץ האמיתי.
דבר אחד יש טוב בקיץ וזה האוכל- ולכן החלטתי שכדי לפתוח את הקיץ באמת- חייבים לפתן. כשהייתי קטנה אמא שלי היתה עושה לפתן כל הזמן. את הפירות עצמם לא אהבתי לאכול (שונאת אוכל "מושי"), אבל איך אפשר לסרב ללפתן קר ביום קיץ חם.

לפתן פירות

מצרכים:
4 תפוחים
4 אגסים
פירות רכים לפי הטעם (אני השתמשתי בפירות יער קפואים שהיו לי)
שליש כוס סוכר
מים
2 כפיות קינמון

אופן ההכנה:
חותכים את התפוחים והאגסים לקוביות בגודל של כ-2X2 ס"מ (לא חייב באמת קוביות מושלמות, תחתכו לחתיכות לא גדולות במיוחד)
מבשלים את הפירות והסוכר עד לרתיחה בסיר עם כ-4 ליטר מים

מוסיפים את הפירות הרכים והקינמון ומבשלים על אש נמוכה עד שהתפוחים והאגסים מתרככים (כחצי שעה)

מצננים ומגישים קר (הוספתי קרח לצינון מהיר יותר וגם כמה עלי נענע מהגינה שלי)


תגובות

  1. נשמע מרענן ומותאם במיוחד לתחזית מזג אויר קיצית וחמה כמו שלנו! אהבתי את הנענע מהגינה, הלוואי עליי! :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות