סדנת הבשרים של בני

הרגע חזרתי מסדנה של בני סיידא- "חגיגת בשרים ללא הפסקה" בספייסיס. יש לי שני דברים להגיד-
1. אתם חייבים ללכת לסדנה של בני!
2. האיש לא רק כותב מתכונים מעולים אלא הוא גם איש מקסים בפני עצמו.
ולא, בני לא קורא את הבלוג שלי, אין לי מניות אצלו ואני לא מקבלת שום תמלוגים מספייסיס. אני באמת מאמינה שהאיש ראוי להערצה. את אהבתי למטבח אני חייבת לו (ולחמותי שהכירה לי את בני).

הסדנה היתה אמורה להיות שלוש שעות וגלשה קצת הלאה, כשבני נתן לשאול שאלות לכל אורך הסדנה- ענה על הכל בכיף והיה פשוט מקסים. אין לי מילה אחרת לתאר אותו. הסדנה לא היתה מעשית- הכל הוכן ע"י בני והסו-שפיות שלו- חלק מהדברים דרשו הכנה מוקדמת וחלק נעשו תוך כדי הסדנה- אבל טעמנו מהכל וקיבלנו הסברים מפורטים, בנוסף למתכונים. אז מה אכלנו?
1. קדרת בקר מפרובנס עם חצילים, פלפלים ויין אדום אפויה עם מכסה של בצק שמרים -אם לא יהיו שינוים בתוכניות- אני מתכננת להכין אותה בסופ"ש. המנה דורשת בישול הבשר למשך שעתיים וחצי ואז עוד חצי שעה בתנור עם מכסה הבצק שמרים, לכן אני יכולה להכין אותה רק ביום שבת- היום היחיד בשבוע בו יש לי בוקר פנוי ומספיק זמן לבשל בכיף ובלי לחץ. מנה מומלצת ביותר!!! הבשר יצא רק ומדהים. מנה דומה לזו יש בספר של בני "על הדקה"- בשר בקר עם זיתים, עגבניות ויין אדום- מנת הבקר הראשונה שהכנתי אי פעם- קלה להכנה וטעימה לאכילה.
2. קציצות טלה ברוטב לימון על קוסקוס עם שקדים- היה בזה גם אריסה תוניסאית וגם פלפל חריף קצוץ. סיימתי את המנה בשניה (בעזרת כמה לגימות מים, לא משהו היסטרי)- ואז הבחורה לידי שואלת "איך זה שאת אוכלת חריף? את לא אשכנזיה?!". כן, גם אשכנזים אוהבים ואוכלים חריף. סנסציה. אם היא רק היתה טועמת ממנת העוף בשמנת וקארי שלי- היא היתה מבינה שהקציצות החריפות של בני לא היו חריפות בכלל... :)
3. גלילי סינטה ממולאים בגבינות צאן צרובים במחבת ברוטב פלפל קלוי-  לטעמי עדיף להחליף את מילוי גבינת הצאן בגבינה פחות שמנה או במילוי של ירקות כלשהם (הבחורה שישבה משמאלי הציעה פטריות). הטעם של הגבינה הוא גם מאוד חזק וגם הכולסטרול שלי צרח "הצילוווווו!"
4. רוסטביף מפילה בקר עם קונפי שום,עלי רוקט ורוטב בלסמי מצוצמם- המנה הזו הוגשה אחרונה והיתה מאוווווווווד טעימה. מאוד. לצערי לא הצלחתי לסיים אותה כי כבר הייתי לגמרי מפוצצת. למדתי משהו חדש על בלסמי- בני המליץ לצמצם את הרוטב ולשים טיפה ממנו על גלידה. מסתבר שככה אוכלים באיטליה ואף איטלקי לא שם רוטב בלסמי בסלט, כמוני הבורה. למדתי גם שהאיטלקים מיישנים את רוטב הבלסמי- יש רוטב בן 10, 15 ואף 25- 330 מ"ל ממנו נמכר תמורת 300 יורו!!!. בני גם הסביר איך עושים סטייק פילה- מסקנה- אני חייבת מחבת פסים.
5. פילה פרגית על תבשיל עדשים וירקות שורש, חציל קלוי וטחינה- המנה הזו הוגשה שלישית והיתה מדהימה! קודם כל, לא ידעתי שיש עדשים שחורות. האמת שבכלל, רק בשנה האחרונה התוודעתי לכל נושא העדשים- זה התחיל מהכרות ראשונית עם עדשים כתומות- הכנתי מהן מרק, אח"כ הכרתי את העדשים הירוקים- הכנתי איתן מג'דרה (מספר אורז של בני) והיום הכרתי את העדשים השחורות. איזה עוד צבעים קיימים?!
6.סלט תפו"א חם ובשרים מעושנים באיולי- בתור רוסיה אני חייבת להעיר שהסלט היה מעולה, מצד שני- כל דבר עם מיונז הוא מעולה. אני חושבת להמציא עוגת מיונז (זה נשמע רע, אבל חכו שתטעמו את זה). קוריוז משפחתי קטן- כשההורים של בעלי ושלי היו צריכים לעשות פגישת הכרות לפני החתונה לא ידענו היכן ייפגשו. אמא שלי הציעה להפגש אצל ההורים שלי בבית ושהיא תבשל. ביקשתי ממנה שרק לא תעשה את כל הסלטים הרוסיים עם המיונז ותעשה גם כמה בלי, בתגובה אמא שלי הרימה גבה ושאלה "איזה סלטים אפשר לעשות בלי מיונז?!". מצדי היתה שתיקה- לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. ולמי שלא מכיר רוסים- אצל יש מיונז בהכל, יש להם כ"כ הרבה ורסיות לסלטים עם מיונז - שספר אחד לא יספיק לכל המנות הללו. אני חושבת שהכולסטרול שלי כ"כ גבוה רק בגלל שכל אבות אבותיי אכלו מיונז בכמויות כאלו גדולות שיש לי מיונז בעורקים...
לכל אורך הסדנה היו מיצים ויין אדום- שלחלקלנו עלה קצת לראש לקראת סוף הערב.
נראה לי שבני סידר לי את כל האוכל שהגוף שלי יכול להכיל בערב אחד לשבוע הקרוב. הדבר היחיד שהיה חסר לי הוא קפה עם משהו מתוק בצד- אני כבר מחכה לסדנת קינוחים!!!!

אם שכנעתי אתכם להכיר את בני- יש עכשיו מבצע בצומת ספרים- 4 במאה. אם אתם רוצים לבשל אבל אין לכם זמן יש לבני שני ספרים לבישול מהיר וטעים- "על הדקה" ו"ברגע האחרון". אם אתם רוצים לפנק אנשים במנות מושקעות-  יש את "ארוחות מפנקות" ואת "ארוחות שחיתות", אם אתם רוצים ספר שמאגד בתוכו מתכונים לכל ארוחות היום- קנו את "בוקר, צהרים, ערב", בשביל הקינוחים יש את "עוגות בחושות", "משהו מתוק" ו"קופסת העוגיות שלי" ואם אתם רוצים ספרים לפי נושאים יש את "הכל מחזה עוף", "הפשטידות של בני סיידא", "קציצות" ,"רק מרק", "המנה העיקרית" , "הכל בסיר אחד" ועוד...מה שבטוח, אי אפשר לטעות- תהנו מכל ספר שלו. הכלל היחיד אצל בני הוא לפעול לפי המתכון ואז הכל יוצא מושלם.
בתאבון!!!

תגובות

רשומות פופולריות