ראש השנה התשע"א

הצלחתי!! שרדתי בגבורה את שלל הארוחות של ראש השנה. הארוחה הראשונה התחילה כבר בערב ראש השנה, מן הסתם, בביתו החדש של בן דוד של אלון. אנחנו תרמנו לשולחן (וכשאני אומרת "אנחנו" אני מתכוונת לאלון ותמיכה נפשית שלי, כי אלון היה אחראי על רב העבודה) בדמוי עוגת תפוחים. לא שנשאר הרבה מקום אחרי כל הסלטים, כדורי הבשר, הפולקות, האורז, החיטה, הסלטים וכו'...

יום חמישי היה לנו יום שקט בבית. החלטתי שאנחנו צריכים להפתח בפני עולמות חדשים ועשיתי פילה סלמון בתנור. כןכן. אכלתי דג. האמת היה לא רע בכלל. מתכון קל ופשוט- שתי חתיכות פילה סלמון. לרטוב- חצי כוס טריאקי+ רבע כוס שמן+ רבע כוס יין לבן+ קוביית ג'ינג'ר קפוא. שמתי את הסלמון בתבנית חרסינה קטנה, שפכתי מעל את הרוטב, כיסיתי בנייר כסף ושמתי בתנור לעשרים דקות על 180 מעלות+ 10 דקות נוספות ללא הכיסוי ולאחר שהפכתי את הסלמון. לתוספת הכנתי פירה. יצא מעולה. קל, מהיר ונוח- מה יכול להיות רע במתכון כזה?

ביום שישי היתה עוד ארוחה משפחתית, שאליה הכנתי, הפעם לגמרי לבד, שתי עוגות- עוגת גבינה ושמנת אפויה ועוגת שוקולד וקוקוס. שתיהן מהספר החדש של בני סיידא "עוגות בחושות". אני חייבת להגיד שאני ממש נהנת מהספר- העוגות קלות להכנה וטעימות ללשון :-) זורקים הכל לקערה אחת, מערבבים, אופים ואוכלים...
הנה הראיון האחרון של בני- על הספר- http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3894090,00.html
תוכלו למצוא מתכונים מהספר כאן- http://www.nrg.co.il/online/55/ART2/103/827.html
הספר מכיל מתכונים הרבה יותר קלים מהספר "משהו מתוק"- מה שמתאים למי שלא אוהב לעשות עוגות שכבות שלוקחות כמה ימים...

היום היתה ארוחת החג האחרונה אותה הכנו לבד. אירחנו את אמי ואחותי. אלון הכין את לזנית החצילים המפורסמת שלו. תחום הלזניות שמור במטבחנו לאלון וזו הלזניה הראשונה שהוא הכין. מתכון לא קשה,
עם מצרכים שנמצאים בכל חנות, קלה להכנה ומאוד מאוד טעימה :-) אני הכנתי את הקינוח- פונדנט שוקולד. אני עדיין בשוגר-ראש ממנו...לא מומלץ לבעלי סוכרת ולב חלש (או לכל מי שרוצה להכנס למידה 36)
פונדנט שוקולד
מצרכים-
450 גר שוקולד מריר
200 גר חמאה (אני החלפתי את החמאה בשמן- כדי שהכולסטרול לא יהרוג אותנו)
3 כפות קמח מנופה
5 ביצים
חצי כוס סוכר

אופן ההכנה-
ממיסים בסיר אדים את השוקולד והחמאה. לאחר שהם נמסו לחלוטין מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב בכף עץ לבלילה אחידה.
שוקולד+ שמן+ קמח

בקערה נפרדת מקציפים את הביצים ומוסיפים בהדרגה תוך כדי הקצפה את הסוכר.

ביצים מוקצפות
מקפלים את השוקולד לתוך הביצים.
יוצקים את התערובת לכלי סופלה אישיים, עד לגובה שני-שליש מהכלי. אופים כ50 דקות בתנור שחומם מראש ל-100 מעלות. מגישים חם ונזהרים לא לשרוף את הלשון.

הפונדנט

ומה שנשאר מהפונדנט אחרי שאכלתי אותו
סה"כ היה חג מלא אוכל טוב, קינוחים מתוקים והרבה שינה בין הארוחות. אם ככה תהיה כל השנה- אני מסודרת :-)

אז שתהיה לכולנו שנה טובה, מתוקה, מלאת מתכונים חדשים וארוחות טובות!

תגובות

  1. it was delicious as always! :P
    luv ya big sis' <3

    השבמחק
  2. נשמע מצויין, קינוחים זה משהו שעדיין לא יצא לי להיכנס אליו.. אבל אחרי הסבר כזה מפורט ותמונות כאלה, אני עלול :P

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות